Algemeen:

  • Ik heb nog geen datum voor de installatie

Wij doen er alles aan om zo snel mogelijk een datum in te plannen voor de installatie. Het kan echter voorkomen, bij grote drukte, dat dit langer duurt dan je van ons kunt verwachten.


  • Ik heb nog geen huisbezoek gehad (uitsluitend voor Belgische klanten)

Nadat je de offerte hebt getekend, zorgen wij ervoor dat alle gegevens en documenten correct worden verwerkt zodat de collega die het huisbezoek doet weet wat voor installatie er geplaatst dient te worden. Daarna zal een huisbezoek worden ingepland. Dit duurt normaal gesproken 2 weken. In sommige gevallen bij ziekte, of grote drukte, kan dit langer duren.


  • Wanneer heb ik een AREI bezoek? (uitsluitend voor Belgische klanten) 

Normaal gesproken vindt er een keuring plaats rond 5 dagen na de installatie. Het kan zijn dat de installatie nog niet afgerond is waardoor dit nog niet mogelijk is.


Problemen bij voorbereiding installatie: 


  • Dak niet geschikt: nokpan vast, verouderd dak, kierende pannen

Bij het huisbezoek (in Belgie) of bij een gesprek met onze collega’s of de aankomst van de installateurs kan blijken dat het dak niet geschikt is voor het plaatsen van zonnepanelen. Indien dit het geval is kunnen wij het project ‘on hold’ plaatsen zodat je het dak geschikt kunt maken. Als dit niet mogelijk is, adviseren je het project te annuleren en zullen wij het voorschot terugbetalen.


  • Mijn installatie is niet afgemaakt

In sommige situaties lukt het de installateurs niet om de installaties direct af te maken. Dit kan zijn omdat soms wat materialen ontbreken, er geen tijd meer is of dat de juiste medewerker ziek is. Er zal dan contact met je worden opgenomen om een afspraak te maken om de installatie af te ronden.


  • Installatie moet opnieuw gepland worden

Om verschillende redenen kan het onverhoopt zijn dat de installatie moet worden verplaatst. Wij proberen dat te allen tijde te voorkomen, maar helaas is er soms sprake van overmacht. Wij plannen je installatie opnieuw, en met voorrang in.


Dag van installatie:


  • Hoe laat komen de installateurs?

Bij het inplannen van de afspraak wordt door onze collega’s ook een tijdsindicatie gegeven wanneer de installateurs verwacht worden. Er zijn situaties waarbij ze, door omstandigheden, uitlopen bij een vorige installatie of onverhoopt niet kunnen. Zij zullen je dan bellen om dit mede te delen waarna onze collega’s zo snel mogelijk een nieuwe datum inplannen.


  • Waar moet ik op letten op de dag van installatie?

Zorg dat de ruimte waar de installateurs het dak op gaan vrij toegankelijk is op de dag van installatie.Daarnaast is je gevraagd om in ieder geval een aantal dakpannen beschikbaar te hebben. Mocht er een kapot gaan dan kan de installateur deze direct weer plaatsen. Tot slot adviseren we je om zelf niet teveel buiten te staan om te kijken of vragen te stellen zodat de installateurs hun werk kunnen doen en je veilig bent in het geval er iets zou vallen.


  • Hoe weet ik of de installateurs veilig werken?

Wij hanteren zeer strikte regels voor veilig werken. Voor de installateurs zelf maar ook voor de klant en de omgeving. Onze installateurs worden daarop getraind. Mocht je het gevoel hebben dat er niet veilig wordt gewerkt dan vragen we je direct contact op te nemen met ons om dit te melden zodat we hier direct actie op kunnen nemen.


  • Wat moet ik doen als de installatie anders is uitgevoerd dan gepland (panelen/kabels)

Wij hebben de afspraak met de installateurs dat zij de installatie opleveren conform de documentatie die vooraf met je is gedeeld. Zij mogen hier niet van afwijken tenzij ze dit met ons hebben overlegd en je er zelf een handtekening voor hebt gezet.


  • Installatie niet uitgevoerd - installateurs zijn te laat of niet op komen dagen

Indien er niemand is geweest, ondanks de afspraak die wij hebben en er is niet vooraf melding van gemaakt dan betreuren wij dit zeer en verzoeken we je dit direct bij ons te melden. Wij zullen dan direct een nieuwe afspraak inplannen en met de installateur in gesprek gaan waarom er geen melding is gemaakt.


  • Ik heb schade aan of door de installatie- wat moet ik nu doen?

Indien er schade is opgelopen tijdens het plaatsen van de installatie dan zullen wij dit uiteraard vergoeden. We verzoeken je niet zelf de schade te laten repareren maar dit eerst aan ons te melden zodat wij dit eventueel zelf nog kunnen herstellen.


Installatie:


  • Aanschaf van meer panelen op mijn bestaande installatie

Het is soms mogelijk om later nog extra panelen aan te schaffen en bij te plaatsen. Dit hangt uiteraard van veel factoren af of dit mogelijk is. Neem contact met ons op hierover en wij zullen hier een advies over geven en ook een nieuwe offerte opstellen. Het is echter altijd makkelijker en veel voordeliger om in één keer het gewenste aantal panelen te nemen.


  • Ik ben ontevreden over de oplevering van de kabels

Als de kabels niet op de juiste manier zijn geplaatst dan vragen wij onze installateurs dit te corrigeren. Deze dienen opgeleverd te worden zoals vooraf besproken. In sommige gevallen kan het noodzakelijk zijn om een andere bekabeling uit te voeren, echter kan dit alleen als hier vooraf toestemming voor is gegeven door de klant en de project manager van Sungevity.