Als het wachtwoord van uw wifi-netwerk wijzigt, dan ziet u de productiegegevens van uw zonnesysteem niet meer in uw monitoringsportal. Geen man overboord: uw zonnesysteem produceert evengoed energie. Het systeem weet alleen niet meer via welk wifi-netwerk de productiegegevens doorgegeven kunnen worden. Met het onderstaande stappenplan ziet u de productiegegevens snel weer verschijnen op uw monitoringsportal:
Stap 1 – Controleer het merk van uw omvormer. Dit staat duidelijk aangegeven op de omvormer zelf.
Stap 2 – Kies de juiste handleiding, door te klikken op een van de onderstaande omvormers:
SolarEdge (standaard model)
SolarEdge HD Wave (zonder display)
Stap 3 – Volg de stappen in de handleiding. Het komt er op neer dat u inlogt op uw omvormer en aangeeft via welk wifi-netwerk uw omvormer de productiegegevens zal doorgeven.
Stap 4 – Controleer na 60 minuten of uw productiegegevens zichtbaar zijn op uw monitoringportal. In de Mijn Sungevity portal duurt het 1 à 2 dagen voordat de stroom die u zelf opgewekt verschijnt.
Een paar extra tips:
Tip 1 – Zorg ervoor dat uw nieuwe router dichtbij de omvormer wordt geplaatst. Anders kan een wifi-versterker mogelijk een goede optie voor u zijn.
Tip 2 – Gebruik een draagbaar apparaat (tablet of smartphone) bij het herstellen van de verbinding en voer de stappen uit de handleiding uit op dezelfde verdieping als de omvormer.
Tip 3 – Heeft u een Omnik omvormer? Zorg er dan voor dat het wachtwoord van uw router bestaat uit maximaal 16 karakters en geen bijzondere leestekens bevat. Cijfers en hoofdletters zijn toegestaan.
Tip 4 – Heeft u meerdere routers en/of wifi-versterkers? Kies dan voor de optie met het sterkste signaal in het keuzemenu.
Tip 5 – Heeft u een router en een wifi-versterker met dezelfde naam? Kies dan voor de optie met het sterkste signaal. Een wifi-versterker is vaak ook te onderscheiden van een router doordat er '_EXT' achter de naam van de versterker staat in het keuzemenu.